Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Cynthia Dreesman - WaarBenJij.nu Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Cynthia Dreesman - WaarBenJij.nu

Phu Quoc

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

08 Augustus 2016 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

We hadden gedacht dat Phu Quoc één van de hoogtepunten van onze hele reis zou worden, maar aangezien het alleen maar regende was dit een beetje een tegenvallertje. We kwamen voor de parelwitte stranden en blauwe zee, maar dit zag er in het echt toch iets minder mooi uit dan op de foto's. Ondanks dit hebben we ons toch goed weten te vermaken op dit eilandje!

We verbleven 3 nachten en 4 dagen op dit eiland. Ons hotel lag een stukje buiten het centrum. We hebben via het hotel 2 scooters gehuurd zodat ze makkelijk dingen konden bezoeken. We hebben onder andere een waterval bezocht bij het plaatsje Ham Ninh. We kwamen bij een soort park aan waar we eerst een ticket moesten kopen. Via kleine paadjes kwamen we langs allemaal mooi gekleurde bloemen bij de riviertjes en watervallen terecht. Overal vlogen hele grote vlinders rond. Hoe hoger we kwamen, hoe groter de watervallen werden. Helaas komt hier wel veel plaatstelijke bevolking om te gaan lunchen. Ze laten dan overal hun afval en etensresten rondslingeren waardoor de mooie omgeving wordt vervuild met afval. Gelukkig waren we er redelijk vroeg en was en nog niet zo heel druk toen wij er waren. Hoe later het wordt hoe drukker en hoe meer afval er ligt. Ondanks dit hebben we hier mooie foto's kunnen maken en lekker kunnen zwemmen en kunnen genieten van de mooie omgeving.

Op onze weg terug kwamen we langs 'coconut prison'. De gevangenis kon gratis worden bezocht. Door middel van realisitische poppen werd er uitgebeeld hoe de Vietnamese gevangenen werden gemarteld door de Amerikanen en hoe het er aan toe ging in die tijd. In verschilende barakken werden de gruwelijke praktijken uitgebeeld. Door middel van een tekst die erbij was afhebeeld werd dit verduidelijkt. Dit was allemaal erg indrukwekkend om te zien.

Het was erg jammer dat we deze dagen zoveel regen hadden, waardoor we niet naar het strand konden. Omdat we erg benieuwd waren hoe de stranden er uit zagen zijn we op onze scooters door de modderige paden naar de kust toe gereden. We reden helemaal binnendoor en in de wegen zaten flinke putten. Dit maakte onze rit naar het strand toe al een hele ervaring. We waren er eigenlijk vanuit gegaan dat we bij een mooi strand uitkwamen waar we lekker konden zwemmen, maar dit was niet het geval. We kwamen aan op een strandje waar veel vissers zaten. De Vietnameze bevolking kwam hier naar toe om vis in te kopen. Verser dan hier kan je het natuurlijk niet krijgen, want het kwam direct uit de zee! De plaatselijke vissers waren net hun vangst aan het binnenhalen wat leuk was om te zien. Er lagen bakken met krab, visjes, garnalen en inktvis.. Na een korte stop bij de vissers reden via de modderige wegen weer helemaal terug naar de hoofdweg. Blijkbaar hadden we een afslag te vroeg genomen dus we reden wat verder en namen dit keer een afslag verder richting de kust. Uiteindelijk kwamen we aan op SAO beach. Dit strand staat bekend als één van de mooiste stranden van Phu Quoc. Eenmaal aangekomen zag het er toch wat minder mooi uit dan dat we ons hadden voorgesteld. Het was deze dag dan ook erg bewolkt en regenachtig. Een poosje later brak gelukkig de zon door waardoor het strand en het blauwe water er gelijk een stuk mooier uitzagen. Nadat we hier heerlijk hadden afgekoeld reden we weer terug naar ons hotel toe.

Savonds zijn we heerlijk krab wezen eten bij 'Crab house'. We hadden voor zijn vieren een grote pan met verschillende zeevruchten besteld. Nadat we onszelf heerlijk hadden volgegeten zijn we hierna nog gezellig wezen poolen.

Omdat het weer zo tegen zat hadden we achteraf gezien beter een dag minder op dit eiland kunnen verblijven, maar dit hadden we van te voren natuurlijk niet kunnen weten. Toch hebben het bezoek aan de waterval, de gevangenis en het lekkere eten veel goed gemaakt! Na 4 dagen vlogen we weer terug naar onze aller laatste stop in Ho Chi Minh.