Phan Thiet - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Cynthia Dreesman - WaarBenJij.nu Phan Thiet - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Cynthia Dreesman - WaarBenJij.nu

Phan Thiet

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

03 Augustus 2016 | Vietnam, Phan Thiết

Wauw wat hebben we al ontzettend veel gezien en gedaan in drie weken tijd!! Onze laatste week is alweer aangebroken, de tijd vliegt!

03-08 Toen we met de slaapbus aankwamen in Phan Thiet werden we door Vincent zijn tante opgewacht. Ze had voor ons een taxi geregeld en met de taxi reden we naar het huis van Vincent zijn familie. Bao en Roos gingen naar Bao zijn familie toe iets verder buiten het centrum.

Vincent zijn ouders hebben twee huizen laten bouwen in het centrum van Phan Thiet. In het ene huis wonen 2 tantes en 2 ooms van Vincent, zijn oma en nog 1 nichtje (TiNa) van bijna 7 jaar. Het is een hele vriendelijke en gastvrije familie. Vin en ik slapen in het andere huis. Toen we aankwamen stond het eten al voor ons klaar! Wanneer we ons eten net op hebben wordt er alweer nieuw eten aangeboden. Ook krijgen we vaak een lekker Vietnamees tussendoortje of wat fruit. We hoeven in ieder geval niet bang te zijn dat we iets tekort komen! Savonds zijn we op de scooter naar de stad gereden en hebben we een drankje gedaan bij een café, Binh Minh.

04-08 Vandaag zijn we met zijn vieren met een jeep wezen touren! We reden van Phan Thiet naar Mui Ne toe. Onze eerste stop was bij hele hoge witgekleurde zandduinen. Hier huurden we 2 quads. We konden een half uur over alle duinen heenracen. We reden de super stijle heuvels op om er vervolgens met een hoge snelheid weer vanaf te racen! Ook was er nog een hele grote quat waar Vin en ik bij achterop mochten. We raceden zo snel over alle duinen heen dat het net leek alsof we in een achtbaan zaten. We moesten onszelf erg stevig aan de quad vasthouden anders vielen we er vanaf zo hard ging het. Dit was echt een super ervaring!!

Na onze eerste stop reden we verder door naar allemaal oranje gekleurde zandheuvels. Hier konden we met een soort plastic sleetje vanaf glijden. Na een ritje van een heuvel zat ik van top tot teen onder het zand, maar dat was het wel waard haha.

Hierna reden we verder naar een vissershaventje. Toen we aan kwamen rijden roken we meteen een hele sterke visgeur. Het lag hier helemaal vol met allemaal leuke gekleurde vissersbootjes die een stukje uit de kust voor anker lagen. Vanaf de kant roeiden de vissers met kleine ronde bootjes naar de vissersboten toe. Nadat we een paar foto's hadden gemaakt reden we weer verder naar onze laatste stop toe.

We kwamen aan bij een heel ondiep bruin gekleurd riviertje waar we doorheen konden lopen. Onderweg zagen we mooie hoge rotsen en rood gekleurde zandduinen. Aan de kant van het riviertje stonden ook nog een paar struisvogels. Na onze trip door de rivier namen we nog een verkoelend drankje en daarna reden we weer met de jeep terug naar Phan Thiet. Aan het eind van de middag zijn Vin en ik nog even naar het strand gegaan en hebben we een duik genomen. 'S avonds hebben we nog een drankje gedaan samen met Bao en Roos en een paar neven van Bao.

05-08 Vandaag hebben vin en ik lekker uitgeslapen. Smiddags gingen we met de scooter naar Lotte Mart toe. Een overdekt winkelcentrum met verschillende verdiepingen. Op de bovenste verdieping zat een speelhal waar de boys zich lekker konden vermaken. De rest van het centrum stelde niet zo heel veel voor, dus voorderest waren we snel weer uitgekeken.

De volgende dag vertrokken we om 08:00 uur op de scooter naar een hotel waar een oom van Bao werkt. Dit hotel lag in de buurt van Mui Ne. Hier hebben we 2 waterscooters gehuurd. Omdat het best hard waaide stonden er wat golven waar we lekker overheen konden racen. Ook mochten we gebruik maken van het zwembad dat bij het hotel hoorde. Nadat we een uur over de golven hadden geracet en een duik in het zwembad hadden genomen scooterden we weer terug richting Phan Thiet.

07-08 Onze laatste dag in Phan Thiet wilden Vincent zijn tantes ons meenemen naar de stad om op schoenenjacht te gaan voor mij. Helaas hadden ze alleen nergens schoenen in mijn maatje 40 haha (wat ik al een beetje verwachte..) Smiddags ging ik samen met Vincent op de scooter richting Mui Ne. Hier hebben we nog wat souveniertjes gehaald en een lekkere smoothie gedronken. Ook heeft Vin nog slippers gekocht, want hij was zijn oude vergeten in Nha Trang. Op de terugweg reden we nog langs een strandje waar we even een tussenstop hebben gemaakt. Helaas kwam er slecht weer aan, dus we zijn verder door naar huis gereden. Thuis aangekomen stond er heerlijke versgekookte krab op ons te wachten! Na het avondeten hebben we lekker uitgebuikt en hebben we gezellig met Vin zijn familie nog een biertje gedronken (tiger bia).

De volgende ochtend werden we met de taxi naar het busstation in het centrum gebracht. Met de slaapbus vertrokken we van Phan Thiet naar Ho Chi Minh toe. Na een reis van ongeveer 3 uur kwamen we aan bij het busstation in Ho Chi Minh. Vanaf hier werden we met de taxi naar het vliegveld gebracht. Om 18:00 uur vertrok ons vliegtuig naar Phu Quoc toe, waar we een uur later alweer landden. Na hele dag reizen achter de rug te hebben kwamen we dan eindelijk aan op het kleine eilandje Phu Quoc helemaal in het zuiden van Vietnam.

• 11 Augustus 2016 - 22:32

Petra:

Wat een mooi verslag weer. Nog maar een paar dagen en dan zit het er alweer op.
    Door alle blogs en apps hebben we helemaal mee kunnen leven met jullie reis. Ben benieuwd wat jullie verhalen, foto's en filmpjes zijn bij thuiskomst. Dat wordt een Vietnamavondje organiseren!

Geniet nog maar lekker van jullie laatste dagen!

Liefs. Xxx