Eindbestemming: Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Cynthia Dreesman - WaarBenJij.nu Eindbestemming: Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Cynthia Dreesman - WaarBenJij.nu

Eindbestemming: Saigon

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

12 Augustus 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na onze dagen op Phu Quoc vlogen we 12 augustus weer terug naar Ho Chi Minh. Hier hebben we onze aller laatste dagen van onze ontzettend mooie vakantie doorgebracht. Gelukkig was het weer wat opgeklaard en scheen hier lekker de zon. De temperatuur lag ongeveer rond de 30- 35 graden.

Wat is Ho Chi Minh een drukke stad zeg! En ontzettend groot. De scooters en auto's vliegen weer langs alle kanten om je oren. Iedereen rijdt dan ook met mondkapjes op tegen de grote hoeveelheid uitlaatgassen. In Vietnam wordt het al vroeg donker, meestal rond 17:00 uur. 'S avonds is de stad mooi verlicht wat zorgt voor een mooi effect. Overal zijn hoge Sky bars te vinden die je een bijzonder uitzicht geven over de verlichte stad. Helaas zijn wij zelf hier niet meer naar toe geweest, dus dit staat sowieso nog op ons lijstje voor ons volgende bezoek aan Vietnam haha.

Bao heeft in Ho Chi Minh familie wonen, dus Roos en Bao konden daar blijven slapen. Vin en ik hebben een hotelletje geboekt in het drukke centrum. Bij aankomst kochten Vin en ik een lekker Vietnamees belegd broodje (Banh Mi) aan de kant van de weg. Deze smaakte ontzettend lekker! Ik begin zelfs al een beetje te wennen aan het pittige eten! haha. We hebben de stad wat verkent en hebben onder andere een winkelcentrum bezocht. In de stad kom je erg veel dure merkwinkels tegen, maar ook zijn er verschillende marktjes (met heel veel nep-merken) die je kunt bezoeken. Zo hebben we een bezoek gebracht aan de drukke Ben Thanh market. Overdag kun je de markt binnen bezoeken en 's avonds verplaatsen ze alle kraampjes naar buiten toe. Op de markt is van alles te vinden. Souvenirs, sieraden, tassen, portemonnees, kleding etc. De verkopers zijn wel erg opdringerig. Ook wordt je hier als toerist erg snel opgelicht. Omdat ze zagen dat Vincent van Vietnamese afkomst was konden we ongeveer 1/3 van de vraagprijs geven, terwijl een toerist naast ons de volle prijs moest betalen. Van Vincent zijn neef hadden we als tip gekregen dat je hele lekkere burgers bij 'Carl's Junior' kon eten. Vincent kennende konden we deze burgers (met lekker veel ui) natuurlijk niet aan ons voorbij laten aan. En ze smaakten inderdaad erg lekker! Ook zaten er door de stad heen veel koffie zaakjes. 'Highlands coffee' is een echt aanrader! Dit is een soort Starbucks, waar ze allemaal verschillende smaken koffie hebben. Vin en ik zijn ook twee keer sushi gaan eten. We zijn allebei erg grote sushi liefhebbers en hier hadden ze echt de lekkerste sushi die we tot nu toe gegeten hebben! Voor Vietnamese begrippen was dit wel erg duur, maar omgerekend betaalde je er ongeveer even veel voor als in Nederland.

's avonds werden we door Bao zijn familie uitgenodigd om mee te gaan eten. We zouden bij een lopend buffet gaan eten voor omgerekend een tientje per persoon. Ik had mijzelf voorgesteld dat we aan een tafel in een restaurant zouden zitten, maar dit was toch een iets andere lopend buffet dan wat we gewend waren! Toen we aankwamen rijden hoorden we een harde beat van de muziek. Iedereen liep in uitgaanskleding en bij de entree moesten we ons kaartje laten zien. We waren beland bij de 'X-pose beerclub'!! Het was een combinatie van een club en een 'vreetschuur' haha. De muziek stond zo hard dat we nauwelijks tegen elkaar konden praten. In het midden van de club stond een DJ aan de draaitafel en hier omheen stonden dansers op een podium. Aan de zijkant van de club waren allerlei verschillende Vietnamese gerechten te vinden. Overal stonden tafels waar mensen aan stonden te eten. Heel de club stond bomvol. Het was dan ook een hele opgave om vanaf ons tafeltje bij het buffet te komen. Roos en ik vielen wel erg op als enigste twee blanken! Heel de avond hadden we onbeperkt bier, dus er werd flink door iedereen gedronken. De avond werd dan ook steeds gezelliger haha. We hebben een super gezellige avond gehad samen met Bao zijn familie. Het was een hele aparte ervaring om in een club te eten, maar dat had ook wel weer wat haha. Aan het eind van de avond werd er zelfs nog krab gegeten en als dessert lag er allerlei lekker fruit. Na een ontzettend
gezellige avond namen we weer de taxi terug naar ons hotel.

Vin en ik zijn onze één naar laatste dag nog een paar uurtjes naar een waterpark geweest. Het was veel te warm om door de stad heen te lopen, dus we waren wel toe aan wat verkoeling. Toen we aankwamen was het echt een massadrukte! Voor de glijbanen stonden ook hele rijen, dus we hebben helaas maar van één glijbaan kunnen gaan. Na een paar uurtjes hadden we het hier wel weer gezien en hebben we weer een taxi teruggenomen naar ons hotel toe.

We hebben het onze laatste dagen in Ho Chi Minh erg gezellig gehad. Het was een mooie afsluiter van onze vakantie en het was erg leuk om Bao zijn familie te ontmoeten! Onze laatste dag namen we om 16:00 uur de taxi naar de airport toe en om 19:30 uur vertrok ons vliegtuig. Om ongeveer 23:30 uur (plaatselijke tijd) landden we in Qatar (Doha). Na een (erg lange) tussenstop in Qatar (we hebben een nachtje op het vliegveld doorgebracht) vertrok onze volgende vlucht om 06:25 uur naar Nederland toe. Om 13:00 uur landden we op Schiphol. Het was wel een gek idee om weer terug te zijn in Nederland. Gelukkig hadden we twee hele goede vluchten gehad.

Vietnam is een ontzettend mooi land met veel verschillende landschappen. In een maand tijd hebben we ontzettend veel gedaan, gezien en meegemaakt. Van te voren had ik een beetje een voorstelling van hoe de cultuur, de bevolking en de omgeving zouden zijn. Maar in realiteit maak je het toch weer heel anders mee. Ik hoop dat ik jullie door middel van mijn blogs een beetje een indruk heb kunnen geven van onze mooie reis. Je leest en hoort verschillende verhalen van mensen die er zijn geweest, maar om Vietnam te ervaren en beleven moet je er toch echt zelf een keer zijn geweest.

Ik zou zeker nog een keer terug willen naar Vietnam (en ik denk dat ik dan voor ons vieren spreek), want er is nog genoeg te zien en te doen en er zijn nog genoeg mooie plaatsjes waar we nog niet zijn geweest. Eén ding is zeker, we kunnen met zijn vieren terugkijken op een ontzettend mooie vakantie. Een ervaring om nooit meer te vergeten!

'Travel is the only thing you buy, that makes you richer'