Aankomst Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Cynthia Dreesman - WaarBenJij.nu Aankomst Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Cynthia Dreesman - WaarBenJij.nu

Aankomst Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

19 Juli 2016 | Vietnam, Hanoi

Om 16:45 uur zijn we geland in Hanoi. We vlogen met vliegtuigmaatschappij Qatar. Het was een erg lange reis van 14 uur vliegen. Gelukkig konden we lekker met zijn 4en naast elkaar zitten in het midden van het vliegtuig. We hebben een goede vliegreis gehad met weinig turbulentie. Wel moesten we in Bangkok een tussenstop maken. Dit was van tevoren niet bekend, dus dit viel wel een beetje tegen. In Bangkok moesten we een uur in het vliegtuig wachten en vervolgens vlogen we door naar Hanoi. Gelukkig hebben we onszelf goed kunnen vermaken in het vliegtuig door films te kijken en games te spelen en tussendoor hebben we wat geslapen. Ook hadden we goede service aan boord en kwamen ze regelmatig langs met wat te eten of te drinken.

Aangekomen op het vliegveld van Hanoi haalden we eerst onze backpacks op van de band. Hier hoefden we gelukkig niet lang op te wachten. Toen we door de douane waren stond een taxichauffeur ons al op te wachten met een naambordje in zijn handen. Dit hebben we van te voren geregeld, dus we konden in één moeite door naar ons hotel. Toen we van het vliegveld naar buiten stapten kregen we een hele hittegolf over ons heen. Het is een erg drukkende warmte en je loopt continu te zweten. Deze warmte ben ik natuurlijk helemaal niet gewend, dus dit was wel even wennen ineens.

Tijdens de taxirit van 40 minuten hebben we ons ogen uitgekeken. Het verkeer hier is echt een chaos. En zijn in het kort gezegd gewoon geen regels. Iedereen rijdt, loopt en fietst door elkaar heen en zelfs tegen het verkeer in. Het is ook normaal om constant naar elkaar te toeteren of met lichten te seinen om op die manier aan elkaar te laten weten dat je er langs wilt. Wanneer je hier een straat wilt oversteken moet je gewoon doorlopen en het verkeer rijdt dan (als het goed is) netjes om je heen. Hier moet ik nog even aan wennen haha.

Bij ons hotel aangekomen hebben we ons ingecheckt en we hebben ons reis naar Sapa en Halong Bay (en de taxirit en het verblijf wat hierbij hoort) bij ons hotel betaald. Ook dit hebben we van te voren kunnen regelen zodat we dit niet allemaal in Vietnam nog hoefden uit te zoeken. In ons hotel konden we ons geld inwisselen voor Vietnamese Dong. Ons hotelkamer ziet er erg netjes uit. We hebben ons backpacks neergelegd en hebben even contact opgenomen met het thuisfront. Vervolgens zijn Hanoi ingegaan op zoek naar een lekker eettentje. We hebben bij een klein eettentje Phõ (vietnamese soep) en rijst met kip en groenten op. Dit smaakte erg goed en met zijn 4en waren we ongeveer 6 euro kwijt voor eten en drinken. Niet verkeerd dus! Na het eten hebben we een rondje om 'turtle lake' gelopen, midden in de stad. Dit was een groot meer met hier omheen wat terrasjes wat allemaal mooi belicht was. Na nog een drankje te hebben gedaan zijn we teruggelopen naar ons hotel. Morgen avond om 21:30 uur worden we met de taxi opgehaald voor onze reis naar Sapa toe. Morgen blijven we nog een dagje in Hanoi. We gaan nu eerst lekker wat slaap inhalen, want het is hier nu 00:15 uur (5 uur later dan in Nederland). Gelukkig hebben we airco op de kamer dus dat zal vast wel lukken na onze lange reis!

• 19 Juli 2016 - 19:26

Oma Harinck:

B lij dat de reis goed verlopen is wat de en temperatuur betreft weet ik goed hoe dat voelt een troost je wend er aan en je moet leren je tempo aan te passen
    Ik wens jullie heel veel plezier als ik jullie programma zie moet dat lukken

Dikke kus van Oma

• 20 Juli 2016 - 09:21

Petra:

Wat een leuk geschreven verhaal Cyn! Eerste dag klinkt al prima. Dit gaat zeker een prachtige tijd worden en leuk om zo mee te kunnen lezen. Geniet ervan! Dikke kus en groetjes aan Vincent, Bao en Roos.
    Liefs mama.

• 20 Juli 2016 - 23:48

Oma Roos Durinck:

Hoij wereld reizigers zo ver van huis
    Leuk chynthia dat je er een verslag van maakt.
    Kunnen wij jullie overal volgen.Even een goeie raad
    van oma neem op tijd je rust en het aller belangrijkste
    geniet er van.
    Nu ik wens jullie een een voor spoedige reis en wees voorzichtig
    Een knuffel van opa en oma veel reisplezier
    Groeten aan Bao Cynthia en Vincent.