Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Cynthia Dreesman - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Cynthia Dreesman - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

24 Juli 2016 | Vietnam, Hạ Long

Vanochtend vroeg vertrokken we om 08:30 uur vanaf ons hotel in Hanoi met de bus naar Halong Bay. Halverwege maakten we nog een tussenstop. Op het terrein waar we stopten stonden heel veel beelden gemaakt uit steen. Op deze plek waren ook mensen aan het werk die een beperking hebben. Ze maakten ontzettend mooie schilderijen van eierschalen en verf. Hier overheen deden ze lak wat zorgde voor een heel mooi effect. Ook maakten ze hele mooie 'haakwerken' waarbij ze een foto precies konden namaken met naald en draad. Over 1 afbeelding deden ze ongeveer 1 maand.

Na 4.5 uur rijden kwamen we aan bij Halong Bay en met een klein bootje werden we naar een grotere boot gebracht. Onze kamer zag er erg mooi uit. Na het inchecken kregen we een lekkere lunch. De boot bestond uit 2 verdiepingen. Boven op het dek konden we lekker zonnen en genieten van het mooie uitzicht. Om ons heen waren in het water ontzettend veel hoge gebergtes te zien. De weersvoorspellingen zagen er niet zo best uit, maar gelukkig viel dit ontzettend mee. We hebben 2 dagen heerlijk weer met volop zon gehad. Na een aantal uur varen kwamen we aan in een fishers village. Hier woonden een aantal vissers (en gezinnen) in kleine huisjes op het water of op vissersbootjes. Smiddags konden we lekker gaan kajakken en kregen we de mogelijkheid om de vissershuisjes van dichtbij te bezichtigen. Ook konden we lekker zwemmen. We dachten even lekker te gaan afkoelen maar het water was super warm! Toch was het lekker om eindelijk even een duik te kunnen nemen.

Na een nacht op de boot geslapen te hebben voerden we weer verder tussen alle gebergtes door. Aan het eind van de ochtend gingen we een grot bezoeken. Met het kleine bootje werden we weer aan land gebracht. Via een lange trap kwamen we bij de grot aan. Hier konden we helemaal doorheen lopen en de gids gaf onderweg informatie aan ons. Bovenaan de grot hadden we een mooi uitzicht over Halong Bay.

Na het bezoek aan de grot werden we weer terug naar de boot gebracht en voerden we terug naar de haven toe. Hier stond een taxi voor ons klaar en we reden weer terug naar Hanoi. Om 17:00 uur kwamen we aan bij ons hotel en om 18:00 werden we vanaf Hanoi weer met een andere taxi naar Hanoi Airport gebracht. Om 20:30 uur vlogen we met het vliegtuig vanaf Hanoi naar Da nang toe. Dit was een korte vlucht van ongeveer 1 uur. Rond 21:30 uur kwamen we aan in Da nang en werden we met de Taxi naar ons hotel in Hoi An gebracht. Na een dag met veel reizen konden we hier lekker uitrusten.

• 26 Juli 2016 - 19:54

Oma Harinck:

Hoi Cyntia,Vincent en vrienden

Wat een mooie reis maken jullie en het klinkt allemaal goed, zoveel indrukken,en dan is er nog maar een week voorbij
    Prachtige foto,s waarop te zien is dat jullie genieten van de reis,en natuurlijk van het eten,
    Hier gaat alles goed ook mooi weer
    Ik wens jullie nog een paar mooie weken toe,geniet er maar van